camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Helomvändning

Kategori: Allmänt

Har vänt på dygnet helt efter julens nattpass. Vaknade kl 20 igår och kan fortfarande inte sova. Har fyllt natten med aktiviteter som att packa resväskan till australien, bakat bröd och kollat serier. Jag har även blivit av med lite skräp och bokat boende i australien. Jag kommer att bo på islander backpackers hostel mitt i centrala surfers paradise. Kostnaden för flyg och boende för en månad har totalt blivit 16 tusen. Känns mycket men kommer vara så värt det. Jag har packat ner vart enda par shorts, alla kjolar och varje linne jag äger, två par flip flops och några klänningar. Väskan blev full rätt snabbt :p

Jag fick ett reselakan av farfar i present tidigare i år som blir perfekt nu :) jag fic även en våg för resväskan av mina föräldrar i julklapp så jag kan se att väskan inte väger för mycket :) jag reser tydligen mycket. Men som pappsen sa tidigare så kan man alltid tjäna o spara ihop mer pengar ;)

Jag skulle ha tvättat idag men desiree har slarvat bort nyckeln till tvättstugan ^^ nu är det tur att man har massvis med kläder, men jag hoppas den dyker upp snart :p

Det är meningen att jag ska sitta på ett tåg om nästan 4 timmar. Ska gå på mellandagsrean i skärholmen med hellbom och sen hem till farfar kl 16. Sen ska jag hem igen och umgås med björemo :) får se hur död jag kommer vara och om jag lyckas sätta mig på det där tåget ^^

Desiree hade hittat en lägenhet på torget här i enköping och skulle flytta in första mars. Så jag skyndade mig och sade upp våran lägenhet på lillsidan för att slippa betala hela hyran själv för länge. Nu säger hennes hyresvärd att hon inte får hyra den ändå, så nu måste jag posta nytt skriftligt brev till akelius oc ringa dem o förklara situationen. Blää, alltid något liksom :(

Det bästa med att flytta till uppsala kommer att vara naked juice bar och uppsala spa i gränby centrum :) smoothies hos naked är riktigt goda, och idag lärde jag mig att de typ kommer från surfers paradise, dit jag ska åka om bara 10 dagar.

Pappa får ha min bil medan jag är borta. Jag går av jobbet dagen innan jag åker, och går på igen dagen efter att jag kommit hem. Jag är verkligen borta så länge det bara går :))

Något av det bästa med resan kommer ändå vara att komma ifrån alla serier och hitta tillbaka till läsningen av tidningar och böcker. Värmen och solbrännan blir ju såklart ett plus ;) kollade vädret idag och det stod att det kommer vara mellan ca 25-30 grader där i januari. Det gäller att utnyttja det världen ger oss :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: