camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Lucia

Kategori: Allmänt

Jag har helt glömt bort att det var lucia idag. Eller det har typ dykt upp i huvudet under dagen, men jag har på något sätt bara skjutit iväg tanken. Vad gör man på lucia egentligen? När jag var mindre brukade min mamma få mig och mina syskon att titta på tvn tidigt på morgonen när folk sjöng i sådana där luciakläder. När vi var ännu mindre har jag för mig att vi klädde upp oss och "lussade" för våra föräldrar. Jag hade aldrig kommit ihåg att det hette så om dom inte hade sagt lussa på gamla greveholm julkalendern.

Men det är väl sådant man skulle ha gjort idag, klätt ut sig till pepparkaksgubbe, hålla ett ljus i handen och sjunga sånger ^^ tror dock att jag kan ta en paus från allt det där tills jag får barn (;

Kanske var därför pappa köpte hem lussebullar idag. De var inte lika goda som hemmagjorda, men lussebullar är tydligen alltid gott :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: