camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Australien!!!! :D :D :D

Kategori: Allmänt

ska äntligen åka och hälsa på sara! ska bli jättekul verkligen. saknar henne galet. sen att det blir solsemester på samma gång är helt underbart! flygbiljetten gick på 12200 och är så värt. åker 29e mars och kommer hem igen 1a maj, så blir borta en månad. fantastiskt skönt ska det bli. har inte träffat sara på så länge att vi nog faktiskt ehöver en månad för att täcka allt som hänt sen senast (;
håller på att kolla allt jag måste göra inför resan. måste ansöka om ett eta för att få åka till australien. det måste man tydligen ha om man ska vara där upp till 3 månader, oavsett anledningen till att man åker. ska man vara där längre så behöver man visum. tänkte fixa eta direkt men man måste skriva in passnr och det har jag såklart i källarförrådet i uppsala. skulle ändå bara ta 5min att fixa så kan ta det när jag flyttar om en vecka :D det går bra nu.
torrsäsongen i Darwin är april-sep. då ska man inte behöva räkna med något regn, vilket är toppen! grönskan och vattenfallen ska vara finast under regnperioden, men eftersom jag åker precis när den slutar så borde det fortfarande vara som vackrast, plus torrt. så de blir nog riktigt awesome!! :D satsar på en galen solbränna. vill dock inte se ut som en hummer så satsar även på mycket solkräm ^^
Dawin är tydligen ökända för sitt öldrickande. finns en flaska som heter Darwin Stubby och innehåller 2,5 liter öl. är inte så lite ledsen att jag åker hem 5 dagar innan jag får börja dricka igen! får hålla mig till alkoholfri öl och hoppas på att den är lika nice. kommer iaf komma ihåg denna resa och förhoppningsvis inte göra en massa fyllemisstag och skämma ut mig för främlingar (; det ska finnas båtar som är omgjorda till ölburkar. grymt! har en massa att se fram emot! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: