camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

fylla

Kategori: Allmänt

det är rätt intressant att vara med ett gäng fyllon en hel kväll + natt + morgon. var kul faktiskt. mestadels av tiden iaf. allt är så annorlunda när man är nykter från att man är full. jag hade koll på de flesta hela tiden. såg när de bråkade, blev utslängda, fick ragg osv ^^ när jag är full brukar jag hålla fokus på kanske en eller två personer, sen har jag ingen aning om vad som händer runt omkring mig. brukar heller inte komma ihåg ens hälften. var en riktig befrielse att vara nykter i fredags faktiskt. ska bli skönt med dessa fyra vita månader. förhoppningsvis kommer jag även att spara en del pengar som jag kan använda till nåt bättre. typ en semester :)
jag tror att wikström är den som blev utslängd först. han är iaf den som blev fullast först. började bråka med några som satt vid bordet på övervåningen där vi satt i början av kvällen. de ville inte att han skulle vara där och han tyckte dom skulle gå för att de var hans bord först :p jag tror att han slog någon av dom också. typ tre vakter höll på att försöka få det läget under kontroll iaf. jag sa iaf till öhrngren som gick för att försöka hjälpa, men blev då utslängd han med. toppen ^^ det fick jag dock inte veta förrän efter kl 02 någon gång. jag stod och väntade på att han eller hanna skulle komma ut så jag kunde gå till dom och hämta min väska. när engström kom ut berättade han att öhrngren hade gått hem för länge sen. så då gick jag dit iaf. han hade tydligen gått och köpt en hamburgare och sen gått hem och lagt sig ^^ när jag hämtat min väska och går tillbaka så ser jag alla åka iväg i en taxi. yay. hittade iaf på bergman som hade blivit kvarglömd. vi tog en taxi tillsammans, eller ja, bergman beställde en taxi, och vägrade åka med en annan taxi som kom som inte var den han beställde. fick honom iaf att ta en annan till slut så åkte vi till donken där filip och warrebäck var. jag fick taxichaufförens nr så vi kunde ringa honom när vi ville från donken. ska nog använda det nr varje gång nu ^^ tydligen var lignell borta, men han dök upp med mia sen. hon stod och väntade på honom utanför pulse i typ en halvtimma. hon var nykter (tror jag) och hade varit i uppsala hela kvällen. tydligen så ville hon bara kolla ifall lignell var där. jag sa att jag inte visste eftersom kl var efter 2 och vissa redan hade dragit. lignell hade visat sms tidigare, tydligen hade hon skrivit en massa till honom hela dagen som han inte hade svarat på. vet inte vad dom där två håller på med ^^
inne på dansgolvet kom lignell till mig, frågade varför det kändes som att han var min storebror och kramade om mig galet i ca 5 min. han sa att alla som vill ligga med mig måste gå igenom honom först. rätt knäppt och gulligt (;
när wikström blev utslängd så gick han iaf och pissade på kyrkan. polisen kom och han fick böta 1000kr. inte kul :p sen kommer han tydligen inte ihåg hur han tog sig till regementet. han tog säkert en taxi. han tar alltid taxi (;
hilmer blev slagen och fick fläskläpp vilket han tjatade om resten av kvällen. tydligen såg vakterna när han blev slagen och letade efter honom typ en timme innan dom fann hilmer och kunde kasta ut honom ^^ då var kl 01.40 och dom stängde kl 02. jag följde med ut, dum som jag var. kallt som satan var det. de är en nackdel när man är nykter. kan inte supa bort kylan :p hilmers jacka hade gått sönder också. kommer inte ihåg hur han sa att den gick sönder dock. han frös och trodde inte att det gick att stänga jackan eftersom den var trasig. den hade en reva i sidan. man måste älska fulla människor. blir som riktiga 5 åringar :p
när vi kom hem till regementet slog hilmer huvudet i väggen och fick ett rött märke. tydligen trodde han att han var fullare än han var. stjärna!
bergman hängde halsduken över huvudet och drog ner byxorna i korridoren, med skorna kvar på. sedan gick han runt så aslänge. helt galet. han påpekade även att jag säkert brukar vara 10 gånger värre när jag är full. och att det är knäppt men riktigt kul också. och det har han ju faktiskt rätt i :p efter flera sjuka händelser (som jag inte ska ta upp här) var kl helt plötsligt snart 06 och vi var fortfarande vakna. så jag, warrebäck och wikström bestämmer oss för att åka till sthlm. jag körde warrebäcks bil. stannade förbi donken och köpte as äckliga chokladsmooties. dom var verkligen inte goda! på så vis blev det en helt galen nykter utekväll med kollegorna. man måste älska vakten ledr <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: