camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

LedR

Kategori: Allmänt

i 16 dagar till kommer ledningsregementet i Enköping att vara mitt "hem" så att säga. sitter i vakten nu och snor lite internet ^^ igår var en riktigt seg dag. kände mig bakis på riktigt. kanske var för dom där två lättölen (; vaknade iaf ur min dvala någon gång innan kl 20 och tog mig ner till living. kollade på några avsnitt av en serie, åt massa chips med dipp och sen gick jag och lade mig i mitten på en film. jag vet inte om living har en gudomligt skön säng, eller om sängarna på regementet är otroligt hemska. antagligen båda två. var grymt skönt att sova iaf. hade sovit i typ 12 tim då det var dags att pallra sig upp och gå hem till Carlsson :) vi och "andra hanna" gick till wickmans (tror jag det heter) och åt lunch. dom är tydligen riktiga stammisar där (; tog en te efter maten och sen solade vi på stället bredvid. efter det gick jag "hem" till regementet, bytte till träningskläder och tog en joggingtur till ica maxi. kändes för mörkt för att ta genvägen så tog mig runt åkern. är faktiskt inte så farligt mycket längre som man skulle kunna tro ;) hämtade iaf ut mitt paket från telia och köpte mig lite morötter. funderar på om det ska bli min middag idag. hoppas inte. sen gick jag till den där billighetsaffären bredvid godisbutiken och köpte mig två par skor och ett par handskar. det blir dyrt när det är billigt! blev 400kr så är inte så dyrt, men rensade kontot rätt fint ändå :p handskarna ska jag ha när jag åker bräda tänkte jag (: ett par av skorna blir att ha till uniformen, och de andra ska jag ha istället för de civila jag har just nu (dom där sulorna håller på att lostna) så jag är rätt nöjd med mina inköp ändå :) längtar galet till lönen nu faktiskt. ska bli rikti nice! imorrn vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. kanske blir att jobba in lite timmar i vakten som jag är skyldig. på onsdag ska jag iaf med Carlsson och lämna blod innan jag ska till skolan i uppsala. blir första lektionen i retorik. hoppas den är rolig så jag får inte "plugg glädje". på torsdag är det hockey med lillebror igen, hoppas att aik gör bättre ifrån sig denna match. sen jobb fre-mån. efter det är det bara 9 dagar kvar till flytt! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: