camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dödande träningsvärk

Kategori: Allmänt

Helgen har varit jättebra! Började att jag åkte hem till lillebror på odenplan i fredags kväll. Vi köpte kakor, ben and jerrys och hyrde två filmer. Det var dock inte den godaste glassen, jag provade en ny med kolasås o caramel typ. Första filmen började hacka mitt i och jag däckade i början av den andra. Men kvällen var jättebra ändå :)
På lördag morgon åkte vi till gröna lund med jessica, vår faster ansa och kusinerna patrik o tessan. Jag brukar alltid bli åksjuk o må illa när jag åker karuseller, men det gick jättebra faktiskt. Jag åkte alla bergodalbanor, extreem o insane. Insane var sjukt kul! Jag är riktigt nöjd med besöket. Efter bion åkte jag o alex hem till odenplan. Jag tog en vända in på systemet för att köpa vin till kvällen och gymgrossisten för att köpa proteinpulver o shaker. Tänkte att jag ska prova på det. Sen gick vi iaf till gymmet, gav gärnet vilket mina ben hatar mig för idag ^^ o sen drog vi på bio med jess o arash! Vi hällde över vår alkohol i läskmuggar o drack inne på bion. Ice age 4 blev möjligtvis lite extra rolig. Efter bion mötte vi upp hellbom o malmis på moda. Sen kom även johannes o wikström. Senare mötte vi upp de andra på sommar o hade kul där tills fyllan blev för mycket. Jag hakade på lignell o wikström hem till danne i tierp, där jag vaknade upp dagen efter o undrade hur jag fick för mig att åka ända dit bort :p wikström hade den strösta hunden ever, sjukt söt! Vi missade bussen där ifrån med ca 30 sek så fick vänta en halvtimma till på nästa. Tillbaka på odenplan var jag sjukt sliten, bakis med träningsvärk o en början till tandvärk. Japp, synd om mig ^^ orkade iaf röra mig vidare till uppsala på kvällen. Där beställde jag, dennis o tobbe pizza medan vi kollade på en film. Efter den filmen såg vi en till, och sen såg jag själv en tredje. Blev mycket filmtittande o kom inte i säng förrän efter 02.
Idag lyckades jag iaf göra soppa åt mig själv till lunch, innan jag gick o sa upp mitt medlemsskap hos friskisosvettis och köpte mig ett par nya löparskor för 1700 spänn. Har bara 2000 kvar för resten av månaden så nu är det bara att snåla! Jag hälsade på nada på jobbet en sväng innan jag satte mig på tåget på väg till gävle. Där är jag framme när som. Jessica slutar inte jobbet förrän 16:45, så vet inte riktigt vad jag ska göra till dess. Kevin slutar iaf 16 så kan möta upp honom :)
Ikväll ska jag se spiderman på bio i gävle med jess, kevin, simon, jocke o martin :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: