camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Livet är som det alltid har varit

Kategori: Allmänt

Min mormor var en höjdare på många saker. Hon var bra på sådant som de flesta i hennes ålder är. Hon sjöng för oss och med oss när vi var små. Hon lärde oss golf och löste korsord på morgonen. Hon kollade på sådant där tråkigt på tv som allsång på skansen.

Som en riktig mormor såg hon alltid till att hålla oss sysslesatta och glada. Vi hade alltid massa leksaker och spel hos henne. Jag kommer ihåg en gång när jag var riktigt liten, runt 5 sådär. Vi var alla samlade i sommarstugan på vätö och åt ute på verandan. Jag var törstig som ett as och skymtade mormors glas längst bort på kortsidan. Rött (i vad jag ny vet var ett vinglas) men oj vad det såg ut som jordgubsaft. Mums! Jag gick fram o tog stora klunkar av mormors rödvin, törstig som jag var. Oops. Vaknade upp i hennes säng en stund senare.

Hon gillade kortspel och brukade spela det med oss på kvällarna. Hon lärde oss massa bra spel som jag önskar att jag hade kunnat fråga henne om nu. Roulette lärde hon oss också, fick oss att lära oss vad spelberoende handlar om i tidig ålder.

När vi skulle till stranden drog hon oss i sin skrinda, och varje gång vi skulle över den lilla träbron över diket körde hon den där med trollen och bocken bruse för oss.

Hon har alltid varit en riktig höjdare på sånger. Vid varje högtid brukade hon skriva en egen till en känd melodi så alla kunde sjunga med. På hennes minnesstund efter hennes död sjöng vi alla den sista sång hon skrev, den hon skrev till oss på sin dödsbädd. Hittade den hemma häromdagen. Jättefin. Min mormor älskade oss alla, och som vi älskade henne.. Du är saknad cocos <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: