camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

återhämtning

Kategori: Allmänt

det har nu gått 5 dagar sedan min operation. jag har alltså varit i ockelbo i nästan en vecka. helt otroligt ^^ ockelbo är inte riktigt vad det brukade vara, eller så är det bara jag o mitt umgänge som har blivit för gamla :p jag lyckades iaf vara där utan att bli full en enda gång. var på en fest ända borta i bergby på midsommar, men lånade farsans bil, höll mig nykter o körde hem till mamma i lingbo runt 1 tiden. jag hade lillesyrran med mig, maiken. jag tror inte att jag har dragit med mig henne på en fest förut. har alltid tyckt att hon varit för liten. fast hon fyller ju faktiskt 17 nu i oktober. hon blev iaf alldeles för full o dryg så det var bra att vi hade bilen o kunde åka hem innan det spårade ^^ det var dennis o lisa åström som var där med sin släkt. o dom har stor släkt! helt galet, massvis med folk i olika åldrar överallt. trevligt var det :) vi lyckades spela lite kubb innan alla småtjejer hoppade in o tog över, vi spelade även ölspelet pyramiden, där dennis o lisas pappa sten fick vara med. sten som redan var riktigt dragen behöve verkligen inte sitta med ett gäng ungdomar som tvingar i varandra upp till 20 klunkar i taget (; veronica, lisa o dennis mamma, kände samma sak och försökte få sten att inte vara med. hon lockade honom med både tårta och mjölk, men det dög tydligen inte (; han fick iaf vara i mitt lag, fast han drack lika mycket ändå medan jag smuttade på någon vitamin smoothie.. efter spelet hade han svårt att stå upp, så istället lade han sig raklng på golvet o slog huvudet i tvmöblen, bra där ;) mot alla odds var han iaf uppe rätt länge till. vi dansade macarena o bugg i ladan o lite annat roligt innan det var dags för mig o maiken att fara.
fia hämtade mig i onsdags morse efter operationen. jag hade reagerat dåligt på de smärtstillande tabletterna jag fått o hade därför spytt hela natten och morgonen. inte kul att varken få i sig smärtstillande eller mat. inte ens vatten eller alvedon. så fick ligga med dropp o sova hela första dygnet efter operationen. när fia hämtade mig så åkte vi iaf till ica först för att köpa ben and jerrys o alvedo. jag klarade mig halvvägs innan jag var tvungen att gå ut o spy på parkeringen. inte trevlans! :p nu är syrran här. hon ska kolla på dennis lägenhet i gävle o kanske hyra den medan han är o pluggar i lund. laters!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: