camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dålig hy=kär ?

Kategori: Allmänt

Min syster säger att man får dålig hy när man är kär. Det finns ju en massa talesätt om allt så det är väl inte sant. Min hy är sämre än någonsin just nu o jag känner mig inte kär alls. Det vore nice att vara det, för det är en underbart härlig känsla, men det verkar helt enkelt inte hända för mig. Vet inte om mina tidigare misslyckanden har fått mig att stänga av helt, bli alldeles för skeptisk mot kärlek, rädd för att bli sårad eller bara sjukt kräsen. Mycket möjligt att jag bara inte träffat rätt person än, men jag har träffat kopiöst mycket grabbar som är fina rakt in i själen de senaste åren. Klart de duger för mig, är nog jag som känner att jag inte duger för dom. Jag vet inte. Problem, problem ^^

Jag har kollat på en serie uppe hos mamma i lingbo som min lillasyster tipsat om. American horror story heter den. Helt okej men rätt freaky. Pappan i familjen i serien är iaf psykolog, och jag har tänkt många gånger att det kanske skulle vara bra för mig att gå till en sådan. Få prata ut lite till någon istället för att skriva ner alla tankar till hela världen att läsa. I min familj har vi dock växt upp med att inte prata med proffesionella om våra problem, eller med varandra. Så det har alltid tagit emot att prata med en sådan, en psykolog. Gör man det så är det något seriöst fel på en. Självklart är det inte så men det är som tankar jag får. Iaf så har jag funderat på det, tills den där psykologfarsan i serien säger att det inte funkar. Att det bara är ett sätt för folk att få känna sig speciella, tror att någon lyssnar o att allt löser sig. Det är bara något psykologer tjänar pengar på. Nog är det bara en helvrickad serie o massa strunt som kommer ur hans mun, men det stödjer ändå mina tidigare tankar o vips, så sitter jag här framför bloggen o öser ut mina funderingar istället ^^ dessutom har jag alltid känt att psykologer är till för dom utan vänner. Rätt hårt men ja, jag känner att när jag väl vill öppna mig, då vill jag göra det till någon som verkligen lyssnar och bryr sig, inte bara ställer följdfrågor o väntar på att de 50 minuterna ska gå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: