camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dödsbädd

Kategori: Allmänt

Min cykel är död för mig. Efter ca tio år har den slutligen gjort sitt. Ska lämna in den till snabba willy och se om det går att återuppliva den eller om det bara är att skicka den på kremering direkt. Den rullar inte framåt längre. Det går inte ens att sitta på den o trampa. Istället får man dra, släpa o putta den framåt. Det är sjuk träning! Däcken vobblar o åker in i bakskärmen på cykeln, samtidigt som kedjan hoppar av stup i kvarten. Ne, det enda bra med min cykel just nu är att den är blå!

Jag börjar bli riktigt less på akelius autogiro o öppettider! Autogirot har krånglat i mån o har gjort att jag fått brev från både inkasso o kommunen. Dom sa att dom fixade det i början på maj, men återigen har hyran inte dragits. Jag kan heller inte höra av mig till dom o fixa det förrän på måndag. Hoppas bara innerligt på att slippa ännu ett brev från inkasso pga akelius ofungerande autogiro. Har även stått i kö till en parkeringsplats i ca 3 månader nu o inte hört ett ljud. Nu när klingström o hennes bil har flyttat in så måste vi ju ha en pplats.

Nu har jag fixat Körkortstillstånd och teoribok för mc. Ska plugga galet i sommar o sen eventuellt Boka en intensivkurs i västerås till v 36. Vore asnice att ha mc kort innan vintern :)

Jag har extrema sömnsvårigheter. Trodde bara jag var pigg, men kan verkligen inte sova. Gick o lade mig i sängen 07:15 i morse, o somnade inte förrän runt 09:30. Kanske hade varit enklare att somna om man hade en annan kropps värme att mysa med istället för extrakudden från gaderoben på hotellrummet. Who knows ^^

Det märks att jag inte har tränat på två månader o att konditionen är nere på noll. Orkar verkligen ingenting. Känns riktigt surt, men är bara att ta tag i det.

Jag älskar att jobba den här helgen! Det så perfekt uselt väder :) man missar liksom inga härliga utedagar utan alla andra är också strandsatta inomhus. Bara att vi som är här får betalt för det (;

Jag frågade klingström imorse om jennie kanske kan flytta in hos oss. Jag frågade jennie ikväll så hon ska hämta upp mig imorrn efter ferlin kommit o bytit av mig så ska vi åka hem till mig, så får jennie o klingan träffa varandra samtidigt som jennie får se lägenheten. Kan ju vara nåt (: klingan har flyttat in alla sina saker nu iaf. Som tur var fick hon en massa bra hjälp så det gjorde inget att jag är på jobbet o inte kan hjälpa till. Ska göra mitt bästaste att hjälpa henne med kaoset hon säger är i vardagsrummet :)

Arash frågade om jag vill följa med honom på bio på måndag. Gulligt värre :) vi ska se Prometheus (tror jag att den hette). Jag är inte så uppdaterad av vad som går på bio just nu o vet inte riktigt vad den handlar om, men den hade iaf fått 8,5 på imdb så den är säkert bra :)) hur som helst så älskar jag att gå på bio, så blir nog kul hur som helst (:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: