camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Hopplös tjej.. ;))

Kategori: Allmänt

wow cami, wow! sömnen är kass, kontot är rensat, har ont i vänster handen o ett finger på höger hand, ligger efter i plugget, o ändå pluggar jag inte. hur trött som helst, o jag sover inte. är jag hungrig, ja vad äter jag då? glass! jag är en tönt när de gäller kyla, hatar kyla o fryser nå galet! har noll framtidsplaner. jag behöver en bil.. men samtidigt mår jag på något vis hur bra som helst! jag behöver inga pengar o jag behöver inte vara på väg någonstans just nu, för jag trivs så himlans bra där jag är. träningen går framåt vilket känns fantastiskt. jag brukar ha noll tålamod o ge upp efter ett tag. men inte nu. för första gången i mitt liv märker jag verkligen resultat på konditionen, o älskar det! det är helt underbart att kunna springa på löpbandet i en halvtimme utan att ens bli värst trött. 
 
det gör inget att det går segt i plugget. jag måste inte plugga. kurserna jag läser blir jag ingenting av. jag kommer säkert inte att ha någon användning för dom. men jag läser dom. jag gör det för att jag vill, och jag tänker slutföra dem. sen om det inte går så fort o att jag inte ägnar så mycket tid åt det som jag egentligen borde, det är skitsamma. ser det som en hobby som jag kan göra när jag själv vill, i den takt jag vill. 
 
jag dricker en gång i månaden, vilket är väldigtväldigtväldigt kopiöst mycket mindre än vad jag har gjort i mina dagar. och jag försöker inte ens att inte festa. undviker inte att röka heller. vill bara inte. känner inte suget att dricka eller röka. känns fantastiskt bra. 
 
om två veckor åker jag, syrran, björemo, karlsson och nilsson till Los Angeles i två veckor. det känns overkligt och underbart. ska verkligen ta det lugnt och njuta av varje sekund. med novemberlönen så ska jag o desiree köpa biljetter till australien för att hälsa på emelie på guld kusten i feb. awesome! 
 
min lillasyster fyller 17 om två veckor. jag ser henne fortfarande som den lilla tjejen med änglahår. den lilla lilla tjejen som jag o jessica satte en tatuering på i ansiktet till skolfotot, hah! hon är så himla lik mig. mer än någon i vår gigantiska familj. o jag är lik mamma. vi är inte lika i utseendet vi tre, men i personligheten. det är inte dom bästa personligheterna vi har gemensamt, och vi kan hamna i många gräl. men ändå så är det starkt, och jag känner verkligen att min lillasyster är en del av mig, och vi en del av mamma. spelar ingen roll om vi grälar eller inte tål varandra ibland, vi hör ihop. alltid. 
 
ikväll ska vi göra egen pizza o kolla på abraham lincoln. björemo är forever alone nu när skille är i sandviken så han kommer och gör oss sällskap :) så nu tänker jag faktiskt inte skjuta upp allt nå mer. då blir det inge bra ^^ ska duscha, faktiskt så säger jag inte bara att jag ska det nu, utan jag TÄNKER faktiskt göra det. hah! tror knappt mig själv längre. sen SKA jag plugga. japp! även om jag bara får ett enda ord nedskrivet så ska jag iaf ha gjort det! för att ha gjort någonting. känns bra ;) 
 
IDontCare,ILoveIt

Kommentarer

  • MammaLarsson säger:

    Jag älskar dig så oerhört mycket Camilla! Det är så härligt att få veta att du mår bra. Jag önskar att jag lyckas komma dit du har kommit med träningen, då spelar det ingen roll att man äter glass i stället för mat ibland 😃. Ja, vi är lika och ja, vi hör ihop för alltid. Härligt!

    Svar: jag älskar dig också mamma :) du kommer komma dit du med. sätt ingen press bara och gör det inte för att du måste, utan för att du vill! <3
    Camilla

    2012-10-13 | 18:15:05

Kommentera inlägget här: