camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Solsken

Kategori: Allmänt

Idag är himlen blå och solen lyser. Älskar känslan av solens värme i ansiktet. Det är dock kallare i luften nu. Känner att det börjar gå över från höst till vinter. Alla fina blad och löv i olika färger börjar ramla av. Har till och med fått skrapa bilen. Men på söndag far vi till los angeles och vi kan njuta av värme i hela två veckor till innan vi måste tillbaka hem till kylan :)

Idag skickade jag iväg ett brev till högskolan i skövde så att jag ska få tillgång till deras bibliotek över nätet och kunna göra klart min uppgift i folkhälsovetenskapen. Den ska dock vara klar redan på torsdag, så får se hur det löser sig.

Nu är jag på väg till uppsala. Ska luncha med mr F och sen umgås med nada :)) mamma sa till mig när jag var mindre att jag skulle sitta i bussens vänstasidans mitt. Där skulle det vara säkrast att sitta. Jag brydde mig aldrig riktigt om det, men har märkt att det nästan alltid är där jag hamnar ändå. Helt omedvetet :))

Igår kollade jag fyra avsnitt till av serien touch med björemo, och även lignell hakade denna gång :) skille kom runt 21 och så hängde vi till typ 00 då jag och lignell rörde oss hemåt. Vi ska ses ikväll med. Det är jättemysigt att umgås med folk om kvällarna. Mycket softare att se tillsammans med någon än att ligga själv hemma i sängen.

Jennie har sagt att hon ska flytta ut. Hon sa det för några dagar sedan och ska flytta ut redan den 5e. Vill inte betala hyra längre heller. Tack för den liksom. Men får skylla mig själv som litar för mycket på folk och inte har kontrakt. Men man lär sig av sina misstag! :) desi kanske ska åka till affe i maj. Blir jag själv då? :O funderar på att köpa en lägenhet, men om jag skulle börja plugga blir det väldans svårt att få ihop ekonomin. Får se vad framtiden ger :))

Min lillasyster blev 17år igår. Helt otroligt. Dom firade henne i helgen, men jag jobbade så kunde inte vara med. Sådana här tillfällen är det riktigt tråkigt att jag bor så långt ifrån dem.

Jag väntar på att jess ska köpa en ny bil, så ska jag köpa hennes. Mamma hade den innan henne. Den bilen betyder något, så om jag ska köpa en bil så vill jag ha den. Den är gul, så den syns bra på en parkering ;)

Läste i metro tidigare idag att mobbningen ökar i skolorna. Sen är ju frågan om det är själva mobbningen som ökar eller om fler tar modet till sig att anmäla. Hemskt i vilket fall. Det värsta som finns måste ju vara barn som är ledsna, ensamma och mår dåligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: