camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Sundsvallshelg

Kategori: Allmänt

Det är söndag morgon o jag är på väg hem från Sundsvall. Jag sitter, för andra gången i mitt liv, i ett x3000 tåg. Första gången var i torsdags på vägen hit :p det är massa space, men inte så mjuka säten. Helt ok dock :) ebba gick med mig till stationen, stackarn var halvdöd när vi gick upp ^^ söt som hon är så stod hon iaf kvar vid mitt fönster till tåget rullade :) hoppas hon kommer och hälsar på mig i enköping snart igen. Vore jätte mysigt :)

I torsdags fick jag följa med ebba när hon var ledare åt massa småscouter, eller hur man säger :p det var iaf jättetrevligt. Lekte massa lekar med livliga små treklassare. Det var nerförsbacke hela vägen hem och vi skjutsade varandra på en killcykel med jobbig pinne mellan benen och dålig fotbroms ^^ Paketshållaren var verkligen inte skön! Men det gick förvånansvärt bra :) när vi kom hem åt vi massa ben and jerrys med hallon till man in black 3, yummie!! Jag tror det var den kvällen som vi såg andra halvan av hannibal filmen. Den när en snubbe äter av sin egen hjärna. Urk!

På fredagen sov vi länge :) sen gick vi till ett gym som heter ego. Ebba och åslund bor mitt i stan så det är nära till allt :) sen åt vi iaf sushi till lunch. Det blev kladdigt o väldigt osmidigt, men jag fick i mig allt med pinnar! Hehe :) det var riktigt gott! Sushi blir godare och godare varje gång. Man känner sig så fräsch efterråt så det är riktigt nice :))

Efter lunchen tog vi en runda på stan. Köpte hårfärg, en asnice borste och mössa till ebba (; jag har en likadan borste. O syrran visade mig. Den liksom bortar alla hårstrån och håret blir lent och perfekt. Fantastiskt ;)

Sen visade honmig skor på eurosko som hon sett tidigare. Dom var på riktigt verkligen fantastiska. Vi gick runt i dom o drömde ganska länge. Sen köpte vi dom ;) det var med andra ord en riktigt bra dag! Vi gjorde en jättegod kycklinggryta till middag, och fruktsallad till efterrätt. Med glass såklart. Vi kollade på johan falk 7 och take shelter.

Igår jobbade ebba och jag sov till typ 12:30 :O fett skönt ^^ jag tog en vända till solariumet, vilket verkligen behövdes eftersom jag inte gjort det sedan innan sommaren någon gång :p sen satt jag på biblioteket några timmar och pluggade innan jag flyttade mig till ett mysigt kafe och pluggade lite till. Dom stängde dock kl 17 så då var det bara att traska hemåt.

Jag, ebba och andreas åt pizza ute och såg hamilton på bio. Assoftish :)) sjukt vad jag är på bio hela tiden. Dom borde hänga upp min bild på väggen som bästa kund eller ge mig ett diplom ^^ sen såg vi iaf johan falk 8 hemma och åt glass, hallon, fruktsallad och chokladsås till. Japp, det har blivit glass o film varje kväll! Helt perfa ;) jag färgade ebbas hår också, felfritt! Kan man ju alltid hoppas :))

Nu är jag jättejättejätte trött! Somnade efter kl 03 inatt. Låg uppe och spelade yatzy med linus. Jessica svarade en gång runt tre, antar att hon kom hem från krogen eller nå :p o mamma svarade en gång runt halv 3. Har ingen aning om vad hon gjorde uppe ^^

Ska försöka sova igen någon timme nu iaf innan jag når huvudstaden. Xo



Kommentarer

  • wittan säger:

    Sötis :) ha't så bra u söder!

    2012-10-07 | 13:10:06

Kommentera inlägget här: