camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Alrighty!

Kategori:

Nattpasset har börjat. Igår vaknade jag med halsont. Jag tog det som ett tecken att det var dags för vilodag från träningen, så gjorde därför just det. Dock hjälpte det inte alls. Hade lika ont när jag vaknade idag också. Dessutom blir det värre. Jag börjar få mer o mer ont i huvudet, känner mig svag o är snuvig. Jag är alltså sjuk! Inte okej :( skit tråkigt faktiskt. Var jätte länge sedan sist o det förstör min träning. Hjälpte väl inte att jag gick ute utan jacka till ica o bar ett paket tillbaka i regnet. Hade tjocktröja, trodde det skulle räcka. Usch! Ska iaf ta det riktigt lugnt o försöka bli frisk snarast!

Imorse var jag inte säker på vart mina nycklar var när jag lämnade lägenheten i uppsala. Sen när jag lutade mig mot en bänk i väntan på bussen så kände jag att dom låg i luvan på jackan. Rätt kul faktiskt :p

Jessica har fått en lägenhet i gävle! Det är inflytt 1a dec o hon ska bo kvar i dennis 1a tills dess. Det kommer nog bli riktigt bra tror jag!

Jag följde med mamma o jess på ett skivstångspass i måndags. Det kändes rätt löjligt o jag ville typ räkna passet som en uppvärming. Men det känns ju ändå bra att det är så! Då vet jag att all träning jag gjort har gett resultat :)

I lördags kväll spelade jag axis and allies (ett brädspel) med alex o jonte. Alex vann som alltid. Det slutar alltid med att vi andra ger upp för att det tar så lång tid ^^ jonte hade gett en bok till agneta som hon läst ut o nu gav vidare till mig. Jag läste precis ut den. Box 101 heter den. Vid ett tillfälle blev jag så känslosam att jag bara ville slänga iväg boken o aldrig öppna den igen. Kanske göra som joey i vänner o gömma boken i frysen. Den är bra och lättläst, box 101. Det är en påhittad historia om gatubarn som lever på en soptipp. Väldigt rörande när man vet att mycket av hur dom där barnen har det i boken säkert faktiskt egentligen är verklighet för många i fattiga länder.

I helgen såg jag o jess the expendables 2 på bio. Grymt bra film! Riktigt riktigt bra faktiskt. Rekomenderas starkt! :)

Vi såg även taken, eftersom tvåan kommer ut på bio snart. Den var också bra, så ska bli kul att se nästa!

Nu ska jag in i lc om några minuter, sen måste jag plugga ikapp massa datateknik!

Laters

Kommentarer


Kommentera inlägget här: