camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Basinga!

Kategori: Allmänt

You have fallen victim to one of my practical jokes! ligger i min nybäddade säng o kollar på the big bang theory. brukar inte se något igen, som jag redan sett en gång förut, men det är riktigt kul faktiskt :)
 
idag pluggade jag heeeela dagen! lämnade in inlämningsuppgiften med massa timmars marginal, och gjorde även quizzen. den var mycket svårare än vad jag hade väntat mig, och med en timmes tidsbegränsning började det kännas jobbigt redan vid första frågan. tog mig ca 10 min att svara på första frågan, och självklart fick jag fel på den ändå :p tror jag vet hur man ska göra nu iaf. fick 16 rätt av 24 och har börjat googla mig fram till svaren på de som jag hade fel på. har bara två kvar att lista ut nu iaf :)) på måndag ska en laboration in. labben är för att lära sig maskinspråk och går ut på att göra uträkningar i "simulering av assembler". jag fattar verkligen noll! har ingen aning om vad jag ska göra. som tur är har jag Dennis som ringde mig precis när jag satt o grubblade över det där, ska jag skickade över grejerna till honom. han har listat ut det nu och ska ta det steg för steg med mig imorrn. hur snällt är inte det?? helt underbart! bästa pappan ever :))) vet inte hur jag skulle klara det här utan honom och mamma. 
 
jag åkte på rugbyträningen ikväll. är dock fortfarande förkyld så kollade bara på. jag fick lära mig hur man gör en drop kick iaf, och prova på det lite granna. det är riktigt svårt! känns bra att jag lär mig något nytt på varje träning, även om jag inte kan vara med! :) jag cyklade hem lite tidigare, eftersom jag blev kall o inte vill bli ännu sjukare. vill bara bli helt frisk så att jag kan börja träna igen! börjar klättra på väggarna snart :p gick en promenad med desiree igår innan frukosten, de är typ den action jag får ^^ har tryckt i mig massa vitlök nu till middagen. har hört att det ska vara bra. tänkte googla runt o anteckna om förkylning, för att sedan kunna allt utan o innan om hur man förebygger, förhindrar, undviker, lindrar, BOTAR mm förkylning. den ska bort, o never ever ever komma tillbaka! fast det kommer den ju såklart :( fick precis höra från joakim att c-vitamin ska hjälpa. awesome! tar mina spargrispengar o köper det direkt imorrn. frisk ska jag bli! yay :))
 
blir kepa o sjal av nu, o mössa o halsduk på. är nog inte långt kvar till man får ta på vantar o underställ också. jag är verkligen inget fan av kyla. avskyr det faktiskt. något positivt är iaf att det inte är långt kvar till man kan åka skridskor, bräda, skidor, pulka o massa annat skoj :))
 
jag måste gå o hämta tvätten. snart :p hade ingen tvättid men behövde verkligen tvätta idag! skulle gått upp i morse men valde att sova ut istället. senare när jennie skulle tvätta så kom det fram att desiree hade glömt nycklarna till tvättstugan på sig, så jag hade inte kunnat tvätta imorse iaf. lättar mitt samvete lite (; stack iaf dit efter rugbyn eftersom det ändå var ledigt. så nu har jag massa rena kläder igen, wiiie :)
 
nee, tvätten var det. och googla förkyning o quizzfrågorna. imorrn blir de mer plugg o så tänkte jag börja läsa första boken i en serie. se om den är något för mig :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: