camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Löpning!

Kategori: Träning

När jag vaknade för andra gången i morde så tog jag mig ut på en löprunda i elljusspåret utanför vårt område. Det är rätt kort spår så jag fick springa runt, runt o fram o tillbaka :p

det gick mycket sämre idag än det gjorde i söndags. Då sprang jag en mil på 56:30 och idag på 62min. Kände att det inte skulle gå bra när jag var trött redan efter 2km. Jag är ändå nöjd att jag tog mig runt en mil och inte gav upp. Nu vet jag att jag kan. Då har jag inga ursäkter till att stanna.

Det finns nog många anledningar att det gick sämre idag. Det var en helt annan tidpunkt på dygnet så det var varmare ute, plus att jag var varmare klädd, och man presterar bättre när det är kyligare. I söndags hade jag även fått i mig en massa kolhydrater hela dagen, medan jag inte hade ätit någonting alls på flera timmar när jag sprang idag. Dessutom kändes det som att det var mycket mer uppförsbackar i det här spåret, vilket jag alltid har haft svårt för. Min runkeeper ville inte prata idag heller, så jag visste inte hur jag låg till om jag inte kollade. Annars brukar jag höra om jag måste öka takten lite. När jag kollade på 5km idag så hade det gått 29:40. Så jag visste redan där att jag låg efter tidsmässigt. Den sista avgörande faktorn var nog att jag hade stretchat för dåligt! Redan dom första metrarna hade jag ont i benen.

Nu har jag iaf lärt mig vad som spelar roll för att jag ska göra det bättre nästa gång. Jag vet åtminstone säkert att jg kan ta mig runt. Det är bara att sätta den ena foten framför den andra..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: