camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Rugby, löpning

Kategori: Träning

jag har varit förkyld i två veckor, och det kändes i lördags när jag stod på crosstrainern i 50 min och var helt skakis i kroppen efterråt. brukar kunna köra styrke efter konditionen och sen köra kondition igen, men där var det stopp! 
 
det kändes dock bra att komma tillbaka till träningen, och igår gick det ännu bättre! sprang en mil för första gången i mitt liv! innan dess hade jag sprungit 7km som längst, och för två år sedan bara några hundra meter. jag varken röker eller dricker som jag brukade. det är nästan obefintligt i mitt liv, och det känns! jag känner hur kroppen mår bättre och friskare, starkare. jag orkar mer, klarar mer. både psykiskt och fysiskt. jag får massa mer tid till att plugga o träna när jag inte är ute och festar. det är jättebra. jag är grymt nöjd. igår var det meningen att jag bara skulle ta en vända till gymmet, men bestämde mig för att springa lite ute istället. eftersom jag hade jour och inte kunde lämna jobbet så sprang jag runt inne på regementet, med telefonen i handen. först tänkte jag att jag skulle springa bara några kilometer, 3 eller så. sen kom jag upp till 5 och då ville jag bara fortsätta. jag tänkte att så länge jag känner att jag kan fortsätta så är det ju bara att göra det. det var skönt ute och musiken var bra så det kändes bara härligt. när jag kom upp mot 6-7 km så hade jag redan bestämt mig för att jag skulle springa en mil. 
 
willen har sagt till sin pluton att dom ska kunna springa milen under 55 min, så jag skulle vilja ha klarat det. dock får man inte bli girig. jag är riktigt nöjd över mig själv, 10:07km på 56:37 sekunder. att klara milen under en timme och inte ens vara helt slut efterråt, första gången man springer den, det är bra ändå! sen vet jag att andra kanske blir förvånad över att jag inte har sprungit milen förut, (eftersom de flesta på jobbet har gjort det ett antal gånger) och kanske inte tycker att det är en sådan stor grej. men jag är nöjd! och det slutar inte här. nästa gång ska jag ha banne mig ha en bättre tid! och en ännu bättre gången efter det. det känns bra och motivationen har stigit markant :)) 
 
ikväll var det rugbyträning. jag kände mig riktigt trött o sliten när jag kom hem från jobbet idag. somnade och sov flera timmar faktiskt. vaknade kl 17 och var inte alls taggad på att ta mig iväg på träning. men jag hade ju faktiskt inget annat för mig som var viktigare, så det var bara att slänga sig på cykeln o ta sig dit. nu efterråt är jag riktigt nöjd att jag tog mig dit. det känns alltid bra efter man har tränat, och träningen idag var riktigt rolig! trött o sliten blev jag efterråt, love it! jag älskar känslan när man verkligen känner att kroppen har fått jobba. det var perfekt väder idag också. inte som på träningen i torsdags då det både spöregnade o haglade! inte ok :p 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: