camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Monstret

Kategori: Allmänt

förra tisdagen tog jag med mig mammas hund Aaron hem till mig. Han har väldigt mycket energi och väckte mig kl 07 på onsdagen och ville ut och gå. direkt såklart, ingen vila! han släpar mig fram, ska nosa på allt, springa fram mot alla hundar vi möter och självklart gå framför mina fötter. ett riktigt monster. men man får en bra start på dagen, och många långa promenader. sen är han ett bra sällskap så det bra väger över det dåliga ^^ i onsdags träffade jag Hannah och fikade med henne på Wickmans. Sen gick jag och Aaron en promenad med Ulrika. vi såg svanar, vilket var ett fint tecken på vår :) efter promenaden tog jag mig till friskis, och sen tog jag med mig monstret över till Christer och kollade på Iron man 1. ska se tvåan sen också så man har det färskt i minnet när trean kommer ut :)) 
 
i torsdags tog vi oss över till Hannah och var där ett tag. vi satt ute på balkongen och solade vilket var riktigt mysigt! senare på kvällen kom mamma och Dennis förbi och hämtade Aaron. fre-mån jobbade jag natt med jour. tränade fredagen och lördagen, och åt en ben & jerrys på söndagen ^^ i måndags kom Wikström och Warrebäck och hämtade köksbordet, stolarna och soffbordet som wikström köpt av mig. så nu är det riktigt tomt här hemma och ekar verkligen! 
 
igår hade vi utbildning i ksp 58 (kulspruta) på jobbet. vi gick igenom alla delar och torrövade inför våra tre skjutningsdagar i maj :) efter jobbet tog jag en promenad och en fika i solen med Ulrika. sen åkte jag till uppsala, åt middag med familjen och tog med mig monstret hem till mig. 
 
imorse väckte han mig kl 06, men jag lyckades ligga kvar till 07.30. vi gick en mil, sedan gjorde jag lyxfrukost i form av en pannkaka gjord på kesella, ägg och havrekli med hallon, blåbär, keso och en celsius till. mumsigt värre! :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: