camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Pannkaka!

Kategori: Allmänt

Ligger i soffan hemma på botvids i uppsala och kollar på biggest loser australia. Har ätit massa fläskpannkaka till middag, mumsigt värre! :)) hade 8 sylter hemma men alla var gamla så fick gå till affären och köpa en i alla fall. Försöker fortfarande vänja mig vid att mina föräldrar alltid har gammal mat i kylen. Jobbigt värre! Står alltid något gammalt där. Även om jag rensar kylen hela tiden (känns det som), så kommer det alltid något nytt (gammalt). Står en gammal sallad där nu tex och gammal kyckling igår. Blääää. Fattar inte hur dom kan leva så utan att bry sig. Jag blir då äcklad, vilket jag påminner dem om i stort sett varje dag. Hjälper inte! :(

Känns som jag ber lillebror att knyta sina skosnören som gått upp typ 5 gånger om dagen. Antingen knyter han upp dem igen eller så är han sämst på att knyta helt enkelt!

Nog med klagandet! Idag har varit en rätt bra dag ändå :) tog en promenad med aaron, fikat med nada, gymmat och fått ner massa kartonger och sopsäckar med familjens skit ner i förrådet. Ser lite mindre hemskt här hemma nu. Mamma, dennis och tobbe hjälpte mig att flytta in igår. Vi flyttade över alla mina grejer i ett rum i den lägenhet som vi kommer flytta in i 18e maj, så jag har bara lite kläder och skor här tills dess. Plus en kartong med alla nessesärer ^^

Imorrn är det valborg. Hoppas det inte regnar hela dagen ;p jag är aldrig sugen på att dricka längre, och har inte tänkt dricka imorrn. Men jag var in på systemet med nada idag och kom där ifrån med två vinflaskor iaf. Vill ju inte stå där imorrn och inte ha möjligheten att dricka ifall jag skulle ångra mig :p

Igår var jag, mamma, dennis och tobbe på bio och såg iron man. Den var braaa :)) i förrigår såg vi warm bodies på bio i gävle med jessica och maiken. Den var riktigt rolig och annorlunda! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: