camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Förtjäna maten

Kategori: Träning

min kropp hatar mig just nu. men det är okej, det är ömsesidigt. var en snabbis på gymmet ikväll för att kunna kryssa för dag tre på mitt löpschema. det var "fartlek" i 20 min. skulle springa snabbt i 60 sek, sedan långsamt i 30 och pendla så i 20 min. jag började med att värma upp 6 min på cykeln innan jag gav mig på löpbandet. bara för att alla var upptagna av 5 personer som gick på löpbanden.
 
eftersom det ska räknas, ta och vara som att man springer ute hade jag iaf 1 på incline. sprang sakta på 8 och snabbt på 12. helt otroligt jobbigt. blev svimfärdig rätt snabbt. har nog tränat för mycket och ätit för lite. blir inge bra resultat på träningen då. har bestämt mig för att ha en vilodag imorrn. jobbar ändå till 19 så blir skönt att bara komma hem då. iaf så klarade jag såklart inte att hålla på sådär att springa snabbt på 12 utan var tvungen att dra ner en del de sista minutrarna. sprang på 11 en del och ändrade lite på måfå. nästa vecka ska jag prova att ha det sakta tempot på 7 och snabba på 11, se hur det går då. körde iaf cool down i 2 min så höll igång iaf 22 min. alltid nåt. bästa träningen är ju den som blir av trots allt. 
 
bastade efteråt. trodde att jag skulle kunna varva ner och vara helt återhämtad när jag kom ut därifrån. pyttsan! :p kom ut som en zombie, ännu mer yr och kände mig lite smått trasig. satt på golvet i omklädningsrummet en stund innan jag åkte hem. smidigt. 
 
vill se resultat, inte bara på träningen utan på kroppen med! vet att det tar tid. massa tid. gäller att hålla ut. resultat ger motivation till att fortsätta, måste bara hitta annan motivation till dess att resultaten börjar visa sig. 
 
promenader är för vardagsmotion, joggning för att stärka hjärtat och löpning/intervaller för att bränna fett. jag behöver alla tre. helst samtidigt. varje dag. blä.
 
bastubad skulle ju göra att man blev lycklig och somnade fort. kanske ska lägga ner datorn och ge det en chans. ska ju faktiskt upp och jobba imorrn :) 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: