camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

spa och bio

Kategori: Allmänt

på alla hjärtans dag igår började jag med att packa bilen full med kartonger som jag ska få ställa i min storasysters förråd tills jag får ett boende igen. när nu det kan tänkas bli. jag bor iaf kvar i lägenheten på duvhök till mitten på april innan det blir att flytta in med försäldrarna och lillebror vid vaksala torg i uppsala. desi flyttar ut nu i helgen så det kommer vara väldigt tomt i den där stora trean på 80kvm när jag kommer hem. men som hon säger är jag ju aldrig hemma iaf så kanske inte hinner märka av det så mycket den tid jag har kvar att bo ensam där. 
 
kl 12 hade jag tid på uppsala spa för en topp till tå. bjöd mig själv på en 2,5tim lyx med helkroppsmassage, djuprengörande ansiktsbehandling och forvård. helt fantastiskt och klart värt de 1900kr jag fick lägga ut för eventet. mina babymjuka fötter fick en fin nagellacksmålning som passar perfekt till min bruna hy :) jag köte även en dagskräm för 500kr. blää, hoppas innerligt att den är riktigt bra!
 
 

 
 
16.30 mötte jag upp käraste nada på hennes jobb. vi handlade på cervera för ett presentkort jag haft i över ett år. kände att det var dags att bli av med det. blev 3 vinkorkar, eller vad de kallas :) vi tog en fika på waynes och såg sedan beautiful creatures på bio. den var roligt dålig verkligen. skrattade till flera gånger för att det var så knäppt. de som gjorde filmen hade verkligen en livlig fantasi, och det  kändes mest löligt och som att det var en barnfilm som de försökt göra läskig. jag o nada lyckas alltid välja sådana knasiga filmer. sist såg vi dark shadows med johnny depp. också en knäpp film! men men, sällskapet var trevligt :) 
 
det var par överallt! på bion, på restaruanger och på gatorna. hand i hand, mun i mun! jag och nada börjar längta efter pojkvänner tror jag, men hade en bra alla hjärtans dag ändå. vänner, familj och egentid är kärlek de med :) 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: