camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

The joke is on me

Kategori: Allmänt

Hade velat kunna säga att jag varit duktig hela helgen, bara jobbat och tränat medan alla andra var ute och röjde. Hade lagt upp en plan för ett perfekt benpass igår, men åkte till täby för att hänga med några vänner istället. Kändes mer lockande. Kan ju köra ben ikväll när alla andra ligger hemma med bakisångest ^^ det var iaf jättetrevligt. Var hos wikström ett tag, sen tog vi taxi ner på stan och gick ut på något ställe som hette fascnågonting :p helt ok ställe :) jag sov hos wikström och åkte till jobbet tidigt i morse. Så nu sitter jag här o har slut på ideer vad jag ska göra, hence bloggen.

En konstig symbol har dykt upp på min tele, ett hänglås med en pil runtom. Mary hjälpte mig och kom på vad det var och hur man får bort den. Men såklart glömde jag bort och den får vara kvar ett tag till. Googlar det senare i brist på annat att göra ;p

Svärd o hassan är och skjuter kompetensprov. Jag o kerro får nog göra det efter lunch. Man måste tydligen klara alla prov på rad, med max tre försök på varje innan man får börja om från början, så de vi gjorde i måndags räknas alltså inte längre eftersom vi inte hann klart. Toppen :(

Målet med mitt benpass ikväll är att varken kunna stå, gå eller sitta imorrn, tihi :)))

Kom på att jag är galet sugen på en resa nu, att något kul ska hända. Var 4 månader sedan jag var i australien nu. Jag ska till portugal med familjen i slutet på oktober, men det är för långt bort i tiden. Kom dock på bråvalla, det är om bara några veckor :D astaggad! Ska verkligen bli askul o skönt att åka iväg och semestra lite. Drägga o leva :))

Har kommit på att jag måste vidga mina vyer och träffa nytt folk om jag inte vill vara singel för evigt. Vill inte ge mig på någon konstig sida som badoo eller vad det nu heter, så måste ut och träffa lite folk helt enkelt :)

Jag var nära att kliva på en orm under min patrull igår. Ganska säker på att det var en huggorm. Uscha! Blev ju ingen träning igår men fick in en 8kms promenad under patrullerna iaf, alltid nåt :)

Jess har hälsat på loy i säter i helgen. Fick höra att dom druckit lite för mycket och spytt som grisar båda två, uack! Haha ;p så fort min dator är tillbaka från reparation ska jag ta med mig den och ta mig till säter för att spela diablo o dricka öl med loy. Var alltför länge sen :)

Jag är orolig för anne. Hon svarar varken på telefon eller facebook längre :/ hoppas hon mår bra. Kanske blir att ta sig ett besök dit för att se att hon faktiskt lever.

Det är första gången på över två månader som jag jobbar dag i vakten, och det känns verkligen. Jag är van att kunna vakna av mig själv, gå och träna och sen hänga på jobbet. Nu måste man slita sig upp tidigt, för att sen behöva spendera hela dagen, och kvällen ända till 19:30, på jobbet för att sen orka gå och träna innan sovdags. Verkligen inte alls samma sak. Saknar natt :( ställa väckarklocka suger

Nu vill jag ha lön. Känner mig fattig. Jaa, redan! Hemskt. Sugen på glass o hallon är jag också :) åt potatisgratäng till middag på jobbet igår. Jättegott men kände verkligen grädden, kolhydraterna och all energi för varje tugga :p

Idag är det flygande jakob till lunch, mumma! :)



https://cdn2.cdnme.se/2291157/7-3/pic_51ab017fddf2b33b37c4c258.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/2291157/7-3/pic_51ab01899606ee51536601d4.jpg" class="image">

Kommentarer


Kommentera inlägget här: