camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

You make me feel

Kategori: Allmänt

Så knasigt hur man kan ändra sig på bara någon sekund. Först kan man vara astaggad på att träna, äta nyttigt och somna i tid. Sekunden efter kan det släppa totalt och så känner man sig lat, trött och vill äta ben&jerrys och chips. Bläää! Asjobbigt. Vad gör man för att få tillbaka motivationen till att träna som man hade för något ögonblick sedan? Vart tog det vägen liksom? Jag ska dock träna idag. För jag tränade inte igår. Måste få till mitt benpass nu. Men vill ligga i sängen, mysa och äta Skräp. Typiskt..

Får så himla dåligt samvete när jag inte tränar eller när jag äter onyttigt. Jag tänker ständigt på vad jag stoppar i mig. Även om jag vill äta något onyttigt, och gör det, så är jag fortfarande nå grymt medveten. När blev det så?

Tänker på min kropp och känner på mitt fett varje dag och kan aldrig hitta en smal kroppsdel, aldrig nöjd och gruvar mig för sommaren. Varför bryr jag mig så hemskt helt plötsligt om att ha den perfekta smala, vältränade kroppen? Är det för att jag varit singel så länge och börjar bli nervös inför framtiden? No idea. Drygt som satan är det iaf. Skulle vara jätteskönt att bara vara bekväm i sin egen kropp, och vara nöjd med hullet, kurvorna, den gigantiska röven o de stora låren. Bara acceptera, ta emot och vara glad. Försök det du milla ;p

Sitter och lyssnat på depmusik med massa forever alone låtar senaste timmen på jobbet. Kan kanske ha något med det att göra :p

Är lite deppig för att jag jobbar så mycket nu också. Har inte tagit ut någon semester alls i sommar och jag börjar känna mig riktigt blek och trist. Har jobbat sedan i fredags, är ledig på tisdag, sen jobbar jag ons-fre. Är ledig lör, jobbar sön-ons. Toppen. Två lediga dagar på två veckor i stort sett. Tur att min hyra gått ner till 1500kr sedan jag flyttade hem, så känns det inte som lika mycket onödiga pengar längre :p

Nu ska jag träna. Kanske ett lätt pass, men iaf någonting ska jag träna. Sen ska jag köpa något onyttigt att äta. Då har jag fått båda :)

Laters <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: