camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Bra vecka!

Kategori: Allmänt

Den här veckan har varit kalasbra och fullspeckad med jobb! Jag jobbade dag med jour fre-mån och fick in ett väldigt bra ubs/utvecklings samtal med löjtnant L Andersson.

Sedan har vi haft utbildning ute på härads tis-tor. Bussen vi åkte fram och tillbaka med måste ha haft noll fjädring. I minsta gupp flög vi verkligen. Det var ingen lyxresa precis (;

I tisdags skjöt vi löst, stred mot varandra och sprang lite i skogen. Snön är så djup och man ramlar en massa. Plattorna i stridsvästen gjorde att man blev tung o klumpig och inte kom upp igen. Jag iaf ;p bergman fick täcka medan jansson och dahlin försökte dra upp och med mig, hah! Assnällt men alla hade definitivt varit döda i krig.

Igår övade vi blixtlås, korridor, eldstöt o mera skarpt. Snön var inte lika djup där så det var lättare att fortsätta springa, fast man sjönk ner hela tiden. Mjölksyra i benen, javisst! Vi slutade efter 19 så var bara att åka hem och återhämta sig. vaknade inatt och hoppades innerligt att det inte skulle vara morgon än. till min lycka var den bara 01 :))

Idag har vi vårdat vapnen, blä så skitiga de blir! Vi har också skjutit lyspistol och närlys, samt från bil! Massa skoj! Förutom vården då som självklart inte är så skoj ^^

Jag har blåmärken och skavsår efter utbildningen i veckan, men det är inget man märker av riktigt förrän man kommer hem :p vi fick isomat hela veckan istället för grönpåsar vilket var guld värt! Berglund backade ner i ett dike och jansson smälte sönder sin handske på närlysen. Wikström sjukanmälde sig efter första dagen, vet inte om han blev sjuk eller om all vakttjänst gjort honom vek o lat ;p massa magasin gick sönder och det blev oändligt massa eldavbrott. Tror inte att det vårdades ordentligt efter lösskjutningen i måndags. Kul var det iaf! Allra nöjdast var löjtnant C Andersson som fick sitta bak i bilen hela förmiddagen idag med komarocken som filt medan vi turades om att skjuta från bilen :)

Nu sitter jag på bussen på väg till uppsala. Ska fira lillebror tobbe som fyller 16 år idag. Stor nu. Bussen kostade 100kr enkel resa. kollektivtrafiken är inte att leka med. hemska priser :(

Imorrn bitti åker jag till mona i hamburg och stannar till på mån :) sedan sover jag hos min moster kina till tis och åker till ett medium i uppsala innan jobbet. Går på natt på tisdag och går av först på fredag då jag ska tillbaka till uppsala för att prova på mitt första terapisamtal och vara barnvakt åt mammas kontaktbarn. Sedan fortsätter det typ sådär. Speckschema vecka efter vecka. Kan inte rå fört. Bara blir så :)

Har lämnat bilen och nycklarna på jobbet. Får se om den är helskinnad när jag kommer tillbaka ^^

Pusslove

Kommentarer


Kommentera inlägget här: