camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

ont i halsen

Kategori: Allmänt

har haft små aningar om ont i halsen i några dagar nu, men vaknade upp med en mer tydlig och markant halsont idag. tusan. måste ju träna. ska träna. tar fram min bok med hälsokurer o ska fixa det här till kvällens träning. blir massa ingefära, honung och vitlök idag.

igår var iaf en bra dag, liksom dagen innan blev den helt vegetarisk utan att jag gjorde det så medvetet. jag åt totalt 1125kcal med 84g kolhydrater, 104g protein och 40g fett. en helt okej uppdelning. dagen innan satsade jag på kolhydrater och lite fett så då blev det 955kcal med 109g kolhydrater, 104g protein och bara 9g fett. man ska köra på denna variant när man har högintensivsträningsdagar, och det var ju denna dag jag cyklade 45min, och sedan tränade axlar på kvällen.

eftersom jag endast tränade armar och rygg igår så tog jag och delade upp det lite mer med kolhydrater och fett. får se hur det blir idag. kommer iaf bli kyckling till middag då en vän kommer på besök :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: