camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Bål och snittar

Kategori: Mat

Jag är bara inne på dag 4 men det börjar redan bli jobbigt. Jag är van att äta vad jag vill, när jag vill och hur mycket jag vill. Försöker fortfarande intala mig att det inte är någon diet jag kör med. För det är det ju inte, vill hålla såhär alltid och man kan ju inte ha en diet livet ut.

Jag vet inte om det är för att jag har ätit lite i några dagar, att jag tränade idag eller att jag umgås med min familj, men det börjar kännas svårt.

Jag är sugen på pannkakor, våfflor, vin, kakor, glass och choklad. Blää.

Ikväll har min syster inflyttningsfest. Hon gör snittar och bål med vin och läsk. Enligt min nya livsstil så kan jag inte ära snittar eftersom det är bröd, och inte bål eftersom det är läsk och alkohol. Typiskt. För att trösta mig själv äter jag vindruvor, hallon och melon. Det är jättegott verkligen, men känns som att jag både små- och kvällsäter just nu. Inte bra. Blir något negativt varje dag. Imorrn ska jag försöka få till en perfekt dag utan minsta misstag! ;p

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: