camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 1

Kategori: Mat

jag har klarat av min första dag av ett hälsosammare ätande riktigt bra och kan nu sova med gott samvete.
kl 08.45 vaknade jag av mig själv, lovely :)) eftersom jag läst någonstans att man ska äta frukost senast en timme efter att man vaknat, så fixade jag min frukost och började äta kl 09:35. eftersom jag vill lära mig att tugga mer och äta saktare för att bli mätt, dra ut på tiden och äta mindre så läste jag en ameliatidning samtidigt. på detta vis hade jag ätit upp kl 10. till frukost blev det lätt a-fil, två kiwis, lite linfrön, flingor med kanelsmak, b-vitamin brustablett och grönt te. eftersom jag åt så sakta blev flingorna alldeles mjuka och grötiga, så jag lämnade de flesta. till frukosten tog jag även tabletter som ska vara bra för hår, hud och naglar.
 
       
 
kl 12:40 tog jag en stor kopp grönt te.
 
kl 13:30 åt jag lunch. denna gång kollade jag på supernatural samtidigt och hade ätit upp allt kl 13:50. till lunch blev det en sallad bestående av blandsallad, majs, grön och gul paprika, rödlök och tomat. till detta hade jag kräftskärtar och keso. mums! jag drack en vitamin well med noll kolhydrater. hoppas de inte är onyttiga, de är goda :)
   
           
 
kl 16:25 åt jag en smoothie samtidigt som jag packade inför flytten. jag hade fått i mig hela kl 17:05. i smoothien hade jag en banan, blåbär, mango, lätt a-fil, acaipulver, fiberhavregryn, linfrön och kokosflingor. gott!
 
       
 
 
kl 18:10 tog jag ännu en stor kopp grönt te.
 
kl 22:20 åt jag en frukttallrik som min sista måltid. alldeles för sent men kom hem från träningen strax efter 22 och måste få i mig något efter träning. det blev en banan, en apelsin och en del melon. jag drack även en kopp med kvällste/örtte. jättegott ((:
   
 
 
förutom frukten jag åt så sent är jag nöjd med dagen! hoppas att imorrn blir lika bra. det svåraste är ju att fortsätta, men går nog kalasbra så fort man kommit in i de nya vanorna. det är ju ingen diet jag försöker med, utan en ny livsstil
 
<3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: