camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 11-13

Kategori: Mat

Jag har inte gett upp. Har bara inte varit inne på några dagar. Två tjejkompisar hälsade på i lördags så då blev det lite alkohol. förutom alkohol och cigg på lördagen så gick ätandet iaf bra. gjorde någon röra på ägg, vatten, salt, olivolja och kokosmjöl till frukost. tillsammans med jordgubbar blev det helt klart ätbart ^^ lite senare tog jag en te, och sen en celsius. till middag åt jag en kycklinggryta med sallad som jag gjort med två vänner. grytan gjorde vi med kokosmjölk, morötter, gullök, vitlök och hericot verts. salladen var med majs, tomat, gurka, avokado, fetaost, olja och blandsallad. riktigt gott verkligen!

 
i söndags hade det gått 12 dagar, jag var halvbakis och kände att jag fick lyxa lite. till frukost åt jag två apelsiner och drack en kopp grönt te. sedan åt jag kycklinggryta från dagen innan till lunch. lite senare drack jag en stor kopp kaffe med mjölk och till middag stekte jag kyckling med chili, vitlök, sockerärtor och purjolök. åt det med thaisås och vitlöksdressing. till efterrätt åt jag lindt 90% choklad med jordgubbar och kesella. sedan gjorde jag egna chokladbollar på fiberhavregryn, lite mandelmjöl, kokosflingor, sirap, kokosolja och kakao. det blev sent i söndags och under natten drack jag en celsius och åt kyckling från lunchen. så det går när man dricker. blir lat och äter massa skit. men så länge det inte händer för ofta så är det väl lugnt kanske ;p 
 
 
igår var det måndag och dag 13. jag sov rätt länge så det blev en sallad med hanna på wickmans till brunch kl 12:40. den var på keso, feta, paprika, bönor, salladsblad, tomat, gurka och rödlök. runt 14.30 satt vi kvar och jag tog en kaffe med lite mjölk. runt 15:40 tog jag lite fil med min egna musli gjord på havregryn, russin, flingor med kanelsmak, pumpakärnor och linfrön. till middag kl 18 blev det chili con carne gjord på köttfärs, bönor, kikärtor, sockerärtor, chili, vitlök, gullök, morötter och paprika. drack en celsius till det. efter träningen ca 20:45 drack jag en halv proteinshake. kände mig fortfarande mätt efter middagen. 
 
 
ska dra ner på alkoholen och bli av med ciggen helt. så småningom. jobbar på det
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: