camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 2

Kategori: Mat

Jag var alldeles för trött igår för att orka gå in på bloggen och dokumentera dagens ätande, trots två koppar kaffe samt en celsius. koffein har tydligen ingen verkan på mig. Iaf så vaknade jag av mig själv 08:35, skönt! åt frukost 09:15-10:00 och läste en topphälsa tidning till. det blev lätt a-fil med pumpakärnor, linfrön, 2 kiwin, flingor med kanelsmak, grönt te och en b-vitamin brustablett. jag lämnade kvar flingorna på toppen denna gång och åt dom först, så slapp jag det mjuka och grötigheten. om det nu är ett ord. 
 
 
kl 12.30 drack jag en liten kaffe latte som jag toppat med lite kanel och kardemumma. mums fillibabba! 
 
 
kl 15.15-16.00 åt jag en köpt spenatsoppa och drack en celsius. hur gott som helst med spenat! till detta läste jag klart tidningen från frukosten och läste sedan ur min bok, i den innersta kretsen av viveca sten
 
 
kl 17-17.30 drack jag en mellanlatte på waynes och lämnade det mesta skummet som blev kvar i botten.
 
 
kl 18.30-19 åt jag en mellanpopcorn på sf. drack en vatten utan kolsyra till. tydligen ska bubblor inte vara så bra så även den celsius som jag drack till lunch var utan kolsyra. detta var min sista måltid, alltså höll jag mig från att äta sent igår. kalasbra! 
 
förutom popcornen så är jag nöjd med gårdagens prestation! guldstjärna till mig :)) 
 
<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: