camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 3

Kategori: Mat

jag har inte gett upp, "fuskat" eller failat totalt utan fortsätter mot hälsosammare matvanor. efter att ha umgåtts lite med familjen känns dom som ett "lost cause". som att dom aldrig kommer att bli hälsosamma, välmående och framför allt smala. det är svårt för mig att vara hälsosam när jag har två föräldrar och tre syskon som bara äter skit. två av dom älskar att äta skitsaker och vill verkligen inte ändra på det. en annan är lite neutral och kan äta väldigt varierat, en gillar att käfta om det och "gnälla" över att jag försöker vara nyttig. den sista vill verkligen vara nyttig och hälsosam, men är långt ifrån viljan eller diciplinen för att lyckas. såå, det blir en kamp varje gång man ska äta med dom. igår när vi skulle beställa mat bråkade vi i nästan två timmar om hur och vad. till slut fick iaf alla som de ville. 
 
jag vaknade 08:10 igår. av mig själv. så himla skönt att slippa tvinga sig upp av väckarklockan. kl 08.55-9.00 drack jag en kopp grönt te och åt två kokta ägg fast bara en utav gulorna. 
 
 
kl 13.30-14 drack jag en celsius och åt en sallad med bladsallad, champinjoner, kräftskärtar, fetaost, rödlök, majs, paprika, tomat, gurka, keso och bönor. till lunchen läste jag ur min bok.
 
 
kl 17.40 drack jag en liten kaffe med mjölk och åt två apelsiner. 
 
kl 21.50-22.20 åt jag massavis med wokade grönsaker, någon tugga kyckling, oxfile och fläskfile. jättegott! jag hade beställt en vegwok, så åt alla dom grönsakerna men rörde inte riset. sedan åt jag mina syskons grönsaker också. det var bland annat zuccini, broccoli, bambuskott, blomkål och paprika. jättegott verkligen. det var alldeles för sent och jag var alldeles för hungrig och grinig när jag äntligen fick mat. men ja, så blir det väl ibland. 
 
Återigen nöjd med dagen! förutom middagen då som borde ha varit runt kl 18-19 istället för 22. blev sent pga att vi hjälpe min lillasyster att flytta, och bråkade om vad vi skulle äta.
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: