camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

Dag 7 - Tisdag

Kategori: Mat

Idag är 7e dagen som jag har försökt att äta hälsosammare. det har gått bra. jag har tänkt mycket mer på vad jag stoppat i mig, och därför ätit både nyttigare och mindre. framför allt mer sällan och mindre kvälls- och nattmat! 
 
imorse fick jag inte vakna av mig själv, utan väckarklockan gjorde jobbet kl 06.10 :( 06.50 åt jag naturell fil på jobbet med en musli jag skrapat ihop själv av havregryn, linfrön, flingor med kanelsmak, pumpafrön och russin. det var både riktigt gott och mättande! 
 
 
kl 07.10 tog jag en celsius i ett tappert försök att få kroppen att fatta att jag faktiskt är vaken! nu förstår jag varför mina föräldrar inte tyckte att det var ett dugg tidigt när jag berättat att jag vaknat av mig själv innan kl 09 flera dagar i rad. får jobba på det :p 
 
kl 10.10 påbörjade jag en kopp örtte. det gick sådär eftersom det hände en massa jobb hela tiden. fick värma om det gång på gång och runt 11 tiden hade jag fått i mig några klunkar bara. då var det bara att slänga i vasken eftersom det var dags för lunch ^^
 
till lunch, kl 11.10, åt jag stekt strömming med champinjoner, gurka, salladsblad, röd paprika, rödlök, tomat och morot. drack ett glas vatten till. blev riktigt mätt och lämnade en del strömming, gurka och sallad. eftersom just gurka och salladsblad inte innehåller nå näring utan mest är för mättnad så valde jag att prioritera de andra grönsakerna. 
 
 
kl 14.05 tog jag en kaffe med mellanmjölk. snart dags att lära mig att dricka utan mjölk. och hur man faktiskt gör kaffe hade också varit bra att kunna :p
 
 
kl 17 var jag jääättehungrig och det var äntligen dags för middag. skulle egentligen ätit senast 16.35 men hände lite saker på jobbet som gjorde att det blev fördröjt. om jag hade vetat skulle jag ha tagit en frukt till mellanmål eller så. nu var jag ashungrig och åt mig lite för mätt. typiskt. gott var det iaf! det var någon kasslergryta som jag åt med salladsblad, tomat, gurka, morot och rödlök. 
 
 
kl 21 när jag kom hem från träning och jobb gjorde jag en smoothie av blåbär, en banan, en apelsin, linfrön, acaipulver, fiberhavregryn och kokosflingor. blev gömätt men stoppade i mig hela ändå. kändes nödvändigt efter träningen. 
 
 
första veckan har alltså gått över min förväntan! trodde helt ärligt inte så högt om mig själv, min vilja och disciplin. men har hittat motivation och stöd! från vänner alltså, inte familjen direkt ^^ det har fortfarande varit några gånger som jag ätit för sent, och ibland låtit det gå för länge mellan måltider. har ätit några för stora mål då jag blivit lite för mätt, och ätit för mycket frukt. får inte glömma att frukt faktiskt är ett sorts socker det med. men klart det är bra med frukt! ska inte trycka i mig för mycket för att kompensera för annat bara. bra att jag bestämmer mig för det nu när hela kylen är full av frukt ;p nu har jag iaf lite att tänka på och förbättra till nästa vecka. må den bli ännu bättre än denna! :)) 
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: