camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

matmatmat

Kategori: Mat

det bästa med att dokumentera allt jag äter offentligt är att jag verkligen tänker på vad jag stoppar i mig, och när. jag brukar inte ens klara mig en dag annars. nada skämtade igår om att jag bara skulle klara detta i två veckor. jag tyckte det lät som jättelänge så vore asnöjd om jag höll det uppe så länge :p men det blir som ett test för min viljestyrka och självdiciplin. jag har bara tänkt göra det här tills jag kommer in i bra matvanor, och äter som jag vill äta utan att behöva tänka på det så mycket. det ska liksom falla in naturligt att äta bra, i rätt mängd och rätt tider. sen kan det ju inte alltid bli kalasbra, men någorlunda iaf. 
 
framför allt måste jag bli av med alla fläskklion jag lagt på mig under min 4 veckors semester. det är inte bra med så lång semester :( iaf inte om man sköter den rätt. 
 
jag kom på igår att jag skulle kunna tänka mig att satsa på en karriär som dietist, kostrådgivare eller liknande. det skulle nog vara roligt. jag själv är projekt nr 1 att komma in på rätt bana. sedan övergår jag till familjen, så får vi se sen om jag kan sprida och utveckla det vidare :) 
 
det står så mycket om dieter överallt, kan dom inte bara försöka äta nyttigt och bra jämt istället för att överdriva det hela i några dagar eller veckor, bara för att gå upp allt igen om inte lite extra? no good! 
 
 smaskens! 
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: