camifrankie

Okej, då kör vi igång på riktigt då! Denna blogg kommer att användas till att skriva om träning, mat och hälsa. Jag stävar efter en hälsosam livsstil, och vill gärna hjälpa så många som möjligt att hitta sin egen sunda livsstil. Jag gick en kurs i kostrådgivning i april, och ska gå fördjupningsdelen nu i oktober, och tanken är att dela med mig av den kunskap jag fått :) jag kommer även dela med mig lite av min vardag och hur mitt liv ser ut. Ska göra mitt bästaste att skriva varje dag :)

mattema

Kategori: Mat

hur ofta säger man inte att man ska börja äta nyttigt? på måndag. på måndag. nästa måndag. ja, nu försöker jag igen, för tusende gången om inte mer. fast på onsdag, alltså imorrn. nu väntar vi inte till måndag :) jag ska försöka uppdatera bloggen och skriva varje dag vad jag tryckt i mig. förhoppningsvis ska jag klara mig några dagar iaf. jag ska hålla mig ifrån pasta, ris, potatis, bröd osv. socker är givet och läsk dricker jag ändå inte. jag tänker inte väga något eller räkna några kalorier, bara hålla mig till nyttigt ätande. jag har kollat i tidningar och på nätet, och börjat skriva ner olika recept på min dator. förhoppningsvis ska det ge lite inspiration :) eftersom jag älskar mat, att småäta och att kvälls/nattäta så har jag inte de största förhoppningarna på mig själv. men ja, det är bara att försöka. det gäller att lyckas hålla kvar motivationen när man väl har hittat den. nu ska jag tvätta mitt face med min nya ansiktsserie, borsta tänderna med min nya fancy eltandborste och sova gott innan morgondagens hälsoprojekt.
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: